👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vilket gymnasieprogram ska jag välja för att bli mäklare?

26 jan 2021
Hej hej! Jag vill bli mäklare. Och jag valde natur natur som första handsvall och vet inte riktigt vilket som ska vara mitt andra handsvall utifall att om jag inte går in i natur. Vilket program kan jag ha som andra handsvall om jag fortfarande vill bli mäklare?

27 jan 2021

Vad roligt att du vill bli fastighetsmäklare!

För att bli fastighetsmäklare så  behövs det grundläggande behörighet, matematik 3b/3c och samhällskunskap 1b/1a1+1a2.

De program som ger direkt behörighet är Naturvetenskapsprogrammet,Teknikprogrammet eller Ekonomiprogram med inriktning Ekonomi. Men om du går juridikinriktningen kan du välja till matematik 3 i ditt individuella val och få behörighet.