Sök utbildning 👉

Idrott och hälsa på Komvux

18 jan 2021
Hej!

Jag studerar på komvux för att få en estetisk högskoleförberedande gymnasieexamen och har betyg i "idrott och hälsa 1" sedan tidigare. Som jag förstått det så ingår inte den kursen på Komvux och räknas därför inte som ett betyg i min gymnasieexamen. Har jag rätt uppfattning kring det och vilka kurser kan jag isåfall välja mellan som motsvarar betyget i "idrott och hälsa 1"?

19 jan 2021

Kursen Idrott och hälsa 1 får inte ingå i en gymnasieexamen från Komvux. Prata med Komvux i din kommun så du vet vad som gäller i just din situation. Vilka kurser som ska ingå i din studieplan måst du planera med komvux.

Vänligen/ Petra,SYV