Klarar jag Naturvetenskapsprogrammet?

14 jan 2021
Hej, jag ska snart välja vilket gymnasium och linje jag ska gå på men jag tycker det svårt. Jag vill bli veterinär och ska gå naturvetenskap, dock har jag dyskalkyli och är lite orolig för matten som alla säger ska vara svår. Ska jag välja en annan linje bara för det eller kan jag klara det?

14 jan 2021

Det är tyvärr omöjligt att veta innan du har försökt hur du skulle klara Naturvetenskapsprogrammet. Något som jag vet är att man kan kompensera för om man har svårt för vissa ämnen med motivation. Om du verkligen är motiverad och beredd att lägga mycket tid åt att bli bättre och klara programmet så kan du säkert göra det. Du kan också fråga de skolor du är intresserad av hur de kan hjälpa dig med din dyskalkyli.