Teaterinriktning på gymnasiet

24 aug 2011
Jag är en person på 15 år, som har precis börjat 9:an, och tänker redan nu på gymnasium valet. Jag är mycket intresserad av teater, och funderar på estetiska programmet. Men jag är inte helt säker på att jag vill satsa så mycket på teatern, så min fråga är: Finns det andra program, med inriktning teater istället? I så fall, vilka??

Hej!

Det finns som sagt det Estetiska programmet med inriktning teater men det finns också Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning teater. Detta finns dessvärre inte på så många skolor. Det finns i Stockholm och Strängnäs. Estetiska programmet är också ett högskoleförberedande program precis som Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet. Du hittar alla skolor som har inriktning teater här!

Hitta det program eller skola du vill läsa på och skicka en intresseanmälan!

Lycka till med ditt gymnasieval!

Med vänliga hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se