Hur kommer jag in på gymnasiet jag vill gå?

18 dec 2020

Rymdgymnasiet i Kiruna är det

21 dec 2020

Vad roligt att du är intresserad av rymden! Du behöver då behörigheten till Teknik eller Naturprogrammen som är godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk, engelska, matematik och i minst nio andra ämnen från grundskolan. Tre av de nio ämnena ska vara biologi, fysik och kemi.

Du kan prata med lärarna i dessa ämnen om vad du behöver göra för att höja dig i dem. Sedan får du göra ditt bästa för att plugga och nå ditt mål!