Sök utbildning 👉

Kommer jag in på Läkarprogrammet?

17 dec 2020
Hej!
Jag läser Naturprogrammet och min dröm är att bli läkare. Jag vet att läkarlinjen har väldigt hög antagningspoäng och hög konkurrens men jag är inte så bra på matte. Troligen så kan jag få A i alla ämnen förutom matte, där tror jag att jag kan högst nå ett C på alla matte kurser (1-4). Finns det fortfarande någon liten chans att jag kan komma in på linjen?

Tack!
Mvh,

17 dec 2020

Vad roligt att du vill bli läkare! Tyvärr är det A i alla ämnen som gäller för att man ska komma in på Läkarprogrammet. Men du kan läsa upp betyget efter gymnasiet genom prövningar på Komvux. Du kan också skriva ett högt resultat på högskoleprovet och komma in genom det.

Lycka till!/ Petra, SYV