👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Restaurang- och Livsmedelsprogrammet och antagningspoäng

18 aug 2011
Hej!
Jag undrar vad det krävs för intagningspoäng för att komma in på resturang och livsmedelsprogram på alla Skånes gymnasieskolor?

Vänliga hälsningar Parthéna

Hej Parthéna!

Det finns otroligt många gymnasieskolor i Skåne och tyvärr finns det ingen samlad sida för alla gymnasieskolors antagningspoäng. Jag har kollat runt lite på olika skolor och kommuner och det varierar väldigt mycket från skola till skola och från stad till stad. Antagningspoängen ligger alltifrån 95 poäng till 190 poäng.

Det är bäst om du riktar in dig på en skola som har programmet och som du vill gå på. Gå in här och kolla vilka skolor som har Restaurang- och livsmedelsprogrammet. Lämna sedan en intresseanmälan så får du svar direkt från skolan.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Med vänliga hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se