Humanistiska programmet och språk

05 aug 2011
Hej! Vilka språk är de vanligaste att välja mellan i det humanistiska programmet? Finns det något gymnasium i Malmö eller Lund där man kan läsa grekiska utan att det är ens modersmål? Om inte, tror ni att de skulle låta en läsa det som modersmål, även om det inte är det, om man har bra förkunskaper?

Hej!

Förutom engelska, är franska, tyska, franska och latin de vanligaste språken på det humanistiska programmet. I Malmö finns Cybergymnasiet och i Lund finns Katedralskolan.

Läs mer om de humanistiska programmen och gör en intresseanmälning och hör med skolorna om det har kurser i grekiska och om det finns möljigheter för dig att välja det.

Lycka till!

Hälsningar,