Sk jag byta gymnasieprogram?

02 nov 2020
Hej! Jag är lite osäker på något. Jag har nämligen börjat på ett Gymnasium nyligen men är inte säker på att det är rätt för mig. Jag valde natur och vill helst fortsätta med programmet, men problemet är att det verkar för svårt. Jag tror detta beror på skolan jag har valt och har funderat att byta ganska länge nu, men jag vet inte om jag skulle trivas bättre i en annan skola. Om jag då provar att byta och sedan ångrar det så kommer jag förlora min plats i gymnasiet, vilket inte är idealt. Så jag är osäker på vad jag borde göra.
Tack för svar i förhand.

03 nov 2020

Alla program ser likadana ut på alla skolor så om du tycker att Naturvetenskapsprogrammet är svårt nu kommer du troligen tycka det även om du byter. Jag rekommenderar att du pratar med din studie-och yrkesvägledare om detta så du får hjälp att komma fram till ett bra beslut.

Vänligen/ Petra,SYV