Hur blir jag fastighetsmäklare?

14 okt 2020
Hej!
Jag går mitt sista år på teknik programmet. Jag skulle vilja plugga vidare till fastighetsmäklare men är lite osäker på vad som krävs för att komma in på den bästa utbildningen för att bli fastighetsmäklare. Då jag tidigare varit helt inställd att börja på chalmers i Göteborg innan. Jag har mer än godkänt i alla mina ämnen men har inte läst något språk i gymnasiet.

Tacksam för snabb återkopling.

Mvh, Anna

15 okt 2020

Vad roligt att du vill bli fastighetsmäklare!

För att bli fastighetsmäklare så  behövs det grundläggande behörighet, matematik 3b/3c och samhällskunskap 1b/1a1+1a2. För att se vad antagningspoängen brukar ligga på kan du gå in på UHR.se och söka på programmen som du är intresserad av att gå.