Sök utbildning 👉

Vad händer om jag får ett dåligt betyg i gymnasiet?

05 okt 2020
Hej!
Jag går 1an på gymnasiet och läser spanska 3 på ekonomi programmet.
Jag kan inte spanska och känner mig inte kapabel till att få ett bra betyg inom ämnet då jag innan endast lärt mig att få rätt på proven och inte lärt mig språket.
Vad innebär det om jag får ett väldigt dåligt betyg? Jag vet att jag kommer må jättedåligt över det då jag alltid hållit mig på bra betyg men vad betyder det egentligen? Vad kommer hända med min framtid osv.?
Mvh/

06 okt 2020

Om du är orolig över spanskan kan du prata med din spanskalärare om det. Fråga vad hen kräver mer än ett bra resultat på proven. Ett dålig betyg är ingen katastrof. Det behöver inte påverka din framtid alls men om du vill söka en utbildning som kräver väldigt höga betyg måste du kanske läsa upp betyget efter gymnasiet. Det kan du isåfall göra på Komvux.

Vänligen/ Petra,SYV