Frågor om IB-programmet

30 jul 2011
Hejsan! Jag är en tjej som är född 96 och börjar gymnasiet hösten 2012. Jag skulle vilja gå IB-linjen men vet inte riktigt vart. Har kollar runt lite men vill gärna ha hjälp med tips om skolor och hur jag borde tänka, framförallt vad jag borde tänka på. Är intresserad av Kungsholmens gymnasium men har hört både bra och dåligt om skolan. Har också läst att barn med tillfällig vistelsetid i sverige får företräde till linjen. Vet ni något om hur många platser som finns tillgängliga och vad genomsnittet på intagningspoäng ligger? Om ni inte kan ge svar på detta har ni kanske någon hemsida att hänvisa till? Är väldigt,väldigt tacksam för alla sorts svar!

Hälsningar. Bianca.

Hej Bianca!

Ett bra sätt att få en bild av en skola är att se vad elever på skolan tycker. Här kan du se recensioner från Kungsholmens gymnasium.

Stockholms stad har en hemsida där man publicerar intagningspoängen för olika skolors program samt hur många som kommit in e det senast sammanställda urvalet.  Här kan du se och jämföra intagningspoängen för skolor i Stockholm.

Vill du få närmare svar på frågor om antagningen på Kungsholmens gymnasium, kontakta skolans expedition på telefon 08-50838000.

Lycka till med ditt gymnasieval!