👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad ingår i gymnasiets programfördjupning?

20 sep 2020

Var kan jag hitta en lista på vilka programfördjupningar som ett gymnasium erbjuder?
T.ex vi är intresserade av att hitta alla gymnasium i Stockholmsregionen med Naturvetenskaplig utbildning och som erbjuder programmering som programfördjupning.
Hur hitter vi en lista på dessa gymnasium?

Såg att det fanns många olika programfördjupningar och antar att alla inte erbjuds på varje gymnasium?

Mvh

21 sep 2020

Då måste ni troligtvis kolla direkt på gymnasieskolornas egna hemsidor eller kontakta skolorna och fråga om vilka kurser de erbjuder. Men ni kan också göra en sökning på de ämne ni vill läsa här https://www.gymnasium.se/, så får ni upp en lista med skolor som kan ha särskilda profiler inom området. Men för specifika listor på vilka kurser som ingår i skolornas programfördjupningar behöver ni kolla med skolorna det gäller.