Vad är Specialidrott?

14 sep 2020
Hej, jag undrar vad specialidrott egentligen är. Hörde att om man tränar så räcker det med att skriva en träningsdagbok och att ens lärare kommer och kollar på en träning, stämmer det eller skiljer de sig på olika gymnasium?

16 sep 2020

Ämnet specialidrott behandlar metoder och teorier samt praktiskt utövande av specifik idrott mot elitnivå. Ämnet specialidrott får bara anordnas på idrottsutbildningar vid riksidrottsgymnasium eller nationellt godkända idrottsutbildningar. Du kan läsa mer om ämnet här.

Jag kan inte svara på hur olika skolor har lagt upp sin undervisning så kolla det med de olika skolorna du är intresserad av.

Vänligen/ Petra,SYV