Vad krävs för att gå ett masterprogram?

05 sep 2020
Hej, jag går första året i samhälle beteende och mitt mål är att plugga vidare på university of pennsylvania , Business Administration, Management and Operations (Master's Degree) i usa, vad behöver jag göra för att kunna göra det? behöver man plugga vidare efter ett master degree eller är man klar då?

11 sep 2020

Vad roligt att du har hittat en utbildning du vill gå! Innan du går en masterutbildning ska du ha en kandidatexamen (bachelor's degreevanligen inom samma område. Så börja med att kolla om universitetet du vill gå erbjuder bachelor's degree i relaterade ämnen. Du kollar upp behörighetskraven för programmen du vill gå på universitetens egen webbplats. Efter en master kan man fortsätta med en forskartjänst/studier eller jobba.