När kan jag söka till högskolan?

01 sep 2020
Jag har en oavslutad utländsk gymnasium från Iran, när jag gjorde bedömning av uhr fick jag ett beslut "måste läsa svenska som andra språk 1,23, matte 1, och engelska 6 utöver de måste komplettera med 800 poäng" för bli behörig på universitet . Frågan är nu jag har läst allt som behövs alltså det är bar 100 poäng kvar som pågår nu. När klara mig kursen får jag ett avslutning gymnasiet eller behöver inte det kan bara söka kurser programmet på antagning.se ?
Med vänlig hälsning,

01 sep 2020

Vad roligt att du snart är klar med din gymnasieutbildning! När du är klar kommer du få en gymnasieexamen och med den kan du sedan söka till högskolan på Antagning.se. Dina betyg komme automatiskt att laddas upp på Antagning.se när du söker.