Sök utbildning 👉

Vad händer om jag får f i idrott i grundskolan?

16 aug 2020
jag är inte bra på att simma och jag är rädd att jag inte kommer klara det i nian. Men min fråga är, jag som tänkte välja handel-administrations programmet, kommer det att påverka mina betyg så att jag inte kommer in i den linjen? Och samhälle som mitt andra, kommer det påverka mina betyg för det också? jag är jätteorolig, jag har inte kunnat lära min att simma på sistone heller pga mitt brutna ben.

17 aug 2020

F i idrott påverkar inte din behörighet till gymnasiet. Det finns heller inte uttryckliga krav på kunskaper i simning i gymnasieskolans kurs Idrott och hälsa så som det finns i grundskolan. Så simkunskap är inte ett krav för att få ett godkänt betyg i Idrott och hälsa på gymnasiet.