Vilket gymnasieprogram ska jag välja om jag vill bli fastighetsmäklare?

14 aug 2020
Hejsan, är en 19 årig grabb som hoppat av gymnasiet, hittat min stora passion inom sälj då jag fått en fot i på det igenom kompisar osv, har nu efter två års arbete börjat att fundera kring hur det skulle se ut för mig om jag nu bara avslutat min gymnasieutbildning, har nämligen nu på senare dagar fått en uppenbarelse om att jag vill bli fastighetsmäklare i framtiden och självklart så krävs då en gymnasiekompetens, min fråga till er är då vad det är för behörighet som krävs och hur går jag till väga? Vad för ämnen är det jag behöver börja läsa för att kunna komma in på min drömutbildning?

15 aug 2020

Vad roligt att du har hittat något som motiverar dig!

För att bli fastighetsmäklare så  behövs det grundläggande behörighet, matematik 3b/3c och samhällskunskap 1b/1a1+1a2. Så det är dessa kurser du bör läsa i gymnasiet.

De program som ger direkt behörighet är Naturvetenskapsprogrammet,Teknikprogrammet eller Ekonomiprogram med inriktning Ekonomi.