Kan jag få en gymnasieplats?

23 jul 2020
Hej, det är så att förra året så fick min familj flytta från Göteborg till en annan stad på grund av vissa säkerhetskäl. Jag trodde då i år att vi kommer flytta tillbaka till Göteborg och därav gjorde jag mina val i skolor i Göteborg. Vi fick beslutet senare att vi inte skulle flytta till Göteborg och då gjorde jag en sen ansökan i min egen stad. Min stad har endast ett gymnasium med ekonomilinjen. Och eftersom jag är sen så står jag långt bort i reservlistan. Hur ska jag göra nu? för jag får ju inte vara i Göteborg på grund av säkerheten och det är väldigt litet chans att jag kan börja gymnasiet i min stad när jag står 41 i sen reservlistan. Finns det något undantag som görs av kommuner för elever med andra möjligheter eller kommer jag vara utan gymnasiet i år?

23 jul 2020

Du kan kontakta din gymnasieantagning och berätta om din situation så kan de säkert hjälpa dig med vad du kan göra nu för att få en gymnasieplats. De är bara de som kan svara på om det går att göra något undantag för dig.