Kan jag byta gymnasieprogram?

02 jul 2020
Hej!
Jag undrar om det finns en chans att jag kommer på ekonomiprogrammet om jag är i reserv nummer 7. Jag kom istället in på Teknikprogrammet som jag inte har ett intresse för. Men jag ligger 9,5 poäng från ekonomiprogrammet som kräver 205 alltså att jag har 195,5 poäng i merit. Jag är väldigt orolig över att jag inte kommer få det programmet jag vill ha och känner att jag är väldigt stressad just nu över det. Men om jag pratar med syven kan hon hjälpa mig att komma in på det programmet jag vill även om jag ligger i reserv nummer 7? Eller kommer hon säga att jag måste få vänta tills någon hoppar av?

06 jul 2020

Jag kan inte svara på hur dina chanser att komma in ser ut. Du måste helt enkelt vänta lite till och se hur det går. Det finns inget du kan göra för att öka dina chanser nu, utan du kan bara vänta och hoppas på att du kommer in.

Lycka till" /Petra,SYV