Hur får jag svar på gymnasieansökan?

01 jul 2020
Hej! Om man e reserv på sitt förstahandsval och sedan kommer in hur man får man reda på de? Skickar dem ett Mail eller går man själv in och kollar de på sin ansökan?

02 jul 2020

I juli påbörjas reservantagningen till gymnasiet och sträcker sig till mitten av september. Det är olika för olika delar av landet när skolorna själva tar över reservantagningen, ibland vid terminsstart och ibland först i september. När gymnasieantagningen har hand om reservantagningen får du besked via dem och kan kolla med din kommun hur det sker. När skolorna har tagit över antagningen ger de beskedet och du får då kolla med skolorna hur de meddelar detta.