Sök utbildning 👉

Vad är chansen att jag kommer in på gymnasiet?

25 jun 2020
Jag blev reserv på båda av gymnasiumen som jag ville komma in på och jag kom in på thoren innovation som jag inte ville komma in på. Det ena gymnasiumet som jag vill komma in på är NTI Johannes berg som behöver 220 merit poäng och det andra gymnasiumet är LBS Göteborg som behöver 200,5 merit värde för att komma in på och jag har 195 merit poäng. kommer jag ha någon chans att komma in på någon av dessa två gymnasium.

Hur höga är chanserna att jag kan få en hög reserv plats för LBS?

26 jun 2020

Man kan aldrig vara säker på vad antagningsgränsen kommer att bli och speciellt när man ligger under gränsen blir det viktigt att man göra flera andra val. Det vanligaste är att poängen går upp till den slutgiltiga antagningen. Men du kan inte veta säkert förrän antagningen är över.