Sök utbildning 👉

Kan jag hoppa in på en termin i gymnasiet?

19 jun 2020
Hej, jag är 17 år och har gått ett halv år på samhällsprogrammet i år till januari ungefär sen så flyttade jag till Tyskland och hoppade av samhällsprogrammet och svenska skolan och gick till Tyskland där jag funderade på att börja tyskaskolan men sedan ångrade jag mig och vill tillbaka till Sverige. Så jag ska nu tillsammans med familjen åka tillbaka till Sverige och vi ska köpa ett hus men det kommer att ta ett tag tills vi flyttar in. Vi kommer nog att flytta in i oktober.
Och jag undrar nu om skolan kommer låta mig hoppa in i årskurs 1 samhällsprogrammet i oktober för att jag har läst redan läst ett halv år i samhäll och jag har paper som visar hur jag ligger till i ämnerna efter ett halv år. Undrar om dom kommer låta mig hoppa in för jag kommer nog vara lite före dom eftersom jag har redan läst halva årskurs 1 samhäll så att säga.

22 jun 2020

Det kan vara möjligt att hoppa in. Du får ta kontakt med de skolor som kan vara aktuella så hjälper de dig reda ut saken.