Vad händer med betygen när jag går om gymnasiet?

11 jun 2020
Hej! Jag har gått natur ett år men ska byta till sam och måste då börja om ettan. Jag har som ni kan förstå läst matte 1c och 2c på natur innan jag bytte. Kommer betyget jag fått i dessa kurser stå kvar eller kommer jag få nya betyg beroende på hur jag presterar nu när jag ska läsa på sam (matte 1b och 2b)??

För matten var svår och för snabb för mig på natur och jag vill kunna höja matten på sam nu när jag kommer läsa matte 1b i ett år. (Lättare spår och längre tid för plugg)

11 jun 2020

Om du går om får du också läsa om de ämnen som du redan har fått godkänt i. Om du får två betyg i ett och samma ämne kommer det högsta betyget i ämnet med i ditt slutbetyg.

Vänligen/ Petra,SYV