Sök utbildning 👉

Vilket gymnasieprogram ska jag välja om jag vill jobba som chef på bank?

04 jun 2020
Hej, om jag vill jobba som chef inom bank, finans och försäkring, vilket program/linje passar bäst isåfall?

05 jun 2020

Det finns även många olika program och kurser på universitet/högskola som riktar sig mot att starta eget eller vara chef och alla de olika delarna som är viktiga i denna process. T.ex. finns det program/kurser inom entreprenörskap, nyföretagande, projektledning, affärsskapande, innovationsledning, affärsutveckling, ledarskap osv. Sedan finns det även en ekonomisk inriktning där man kan läsa ekonomi, redovisning, marknadsföring, tillväxtplanering, företagsekonomi, handel osv.

Du kan läsa på lite om vilka eftergymnasiala utbildningar som finns men du kan börja med att fundera på vilket gymnasieprogram som kommer passa dina intressen bäst. Om du är intresserad av bank och finans är det möjligt att du tycker att Ekonomiprogrammet är intressant.