Vad händer om jag har f i spanska?

24 maj 2020
HeJ!

jag går andra året på samhällsvetenskaps programmet och kommer att plugga vidare inom ekonomi/nationalekonomi.

Har nyligen fått reda på att jag kommer få F i spanska 2. Så jag undrar om det fortfarande är möjligt för mig att komma in på ett universitet? Att kunna studera utomlands eller är jag nu tvungen att studera i sverige pga F i spanskan och om det är möjligt att plugga upp sig på konvux inom spanska.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

25 maj 2020

F i spanska påverkar inte din behörighet till ekonomi/nationalekonomi eller studier utomlands. Men om du känner att det drar ner ditt meritvärde kan du alltid skriva prövningar på Komvux om du vill höja det.