Vad kan jag skriva om i gymnasiearbetet?

18 maj 2020
Hej!
Jag börjar 3:an efter sommaren och har redan börjat fundera på ett ämne till mitt gymnasiearbete. Jag vill gärna skriva om att vara ung förälder och funderar på hur man kan ha frågeställningen. Ex. "Ung förälder- rätt eller fel?", är det en bra formulering eller hur bör man ha sin frågeställning?

19 maj 2020

Vad roligt att du hittat något du vill skriva om! Det är jättebra om du läser på om ämnet och funderar över din frågeställning redan nu. Men jag kan tyvärr inte tycka till om ditt arbete eftersom det är din lärare och handledare för arbetet som måste göra det. Så kolla med en lärare så fort du vet vem som kommer att ha hand om gymnasiearbetet.