👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vilka gymnasieskolor är bra?

18 maj 2020
Hej, jag ska söka till ekonomi programmet i Stockholm men jag undrar vilka skolor som är bra och inte så lika bra.

Tack!

18 maj 2020

Frågor om vilka skolor som är bra eller ej är generellt svåra att besvara. Anledningen  är att vad som gör en skola bra är individuellt och att elever som gått i samma klass kan ha olika uppfattning om skolan och om den är bra eller inte. Vidare har jag ingen uppfattning om skolorna då jag varken gått eller arbetat på de flesta.

Vad du däremot kan göra är att kolla igenom recensionerna för skolan på vår webbplats. Utöver det kan det även vara en god idé att besöka skolan, antingen på öppet hus eller som en prova-på-dag. Då kan du få en lite bättre uppfattning om skolan och vad du tror att du skulle tycka om att gå där.

Lycka till med gymnasievalet // Petra, SYV