👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Hur mycket brukar antagningspoängen höjas?

13 maj 2020
Hej.

Hur mycket brukar antagningspoängen öka från den preliminära ansökningen till den slutgiltiga.
Den skola jag vill gå i hade 215 förstahandsval och 160 kom in på den preliminära ansökningen.
Lägsta meriten låg på 287.5 och jag förväntar mig att få ca 295-297.5.
Den här skolan har inte haft såhär höga antagningspoäng på många år och jag undrar hur mycket ni tror att den kommer höjas.

14 maj 2020

Frågor om antagningspoäng och hur mycket det kan komma att förändras är väldigt svåra, för att inte säga omöjliga, att besvara. Så tyvärr kan jag inte ge dig ett rakt svar på din fråga. Tyvärr får du nog vänta på svaret som kommer i sommar när du får reda på resultatet.