Sök utbildning 👉

Vad kan jag gå för utbildning utan gymnasieexamen?

22 apr 2020
hej jag skulle fråga om jag vill utbilda mig för att byt jobb för just nu jag jobba som kock men jag just nu vill jag jobba med någon annnas jag har gått på SFI Grundläggande vuxenutbildning och kock utbildning men jag har inte klara mig på gymnasium vad ka jag gå på utbilding ?

22 apr 2020

Man kan gå yrkesutbildningar på gymnasienivå genom Komvux. Men om du redan har en yrkesutbildning är chansen inte så stor att du blir antagen till en annan Komvux-utbildning. Då är det bästa alternativet att göra klart sin gymnasieexamen. Efter det blir möjligheterna väldigt mycket större. Så jag kan verkligen rekommendera att du kontaktar Komvux och ber om hjälp med att göra upp en plan för hur du ska få gymnasieexamen.