Kan jag gå i sommarskola?

20 apr 2020
Hej
Nu är det så att jag går i åk1 natur och vill byta till SAM inr sam, men nu har jag redan gått ut ca 75% av naturlinjen. Jag partade med gymnasiets syv och det visade sig att jag kunde komplitera ämnerna i sommarskola, men min fråga är: Hur många ämnen kan man komplitera i sommarskolan, och i så fall hur lång tid tar det sammanlagt (alltså om jag kompliterar ca 4 ämnen)?

21 apr 2020

Sommarskola är något som man kan gå på sin egen gymnasieskola. Så du behöver kolla med din gymnasieskola om du kan gå i sommarskola där. Och du gör upp planen för vad det är du ska läsa med din studie-och yrkesvägledare i skolan. Du får fundera på vad det är du vill komplettera. Är det någon specifik behörighet som du vill ha? Prata med din SYV om det så får du hjälp att göra en plan som passar dig.