Kan jag gå komvux?

28 mar 2020
Hej hur läser jag yrkesutbildning till undersköterska? Jag är 19 i år. Vuxenutbildning på komvux kräver att man är 20. Går det att läsa yrkesutbildning till undersköterska eller isåfall vilken ålder. Jag tänker plugga till undersköterska på distans. Jag har pluggat alla programinnehållet ämnena på gymnasiet så har kunskap men saknar betyg när jag avbrutit studierna i åk 2 i år.

30 mar 2020

Om du vill bli undersköterska och är för ung för att gå Komvux är det Vård och omsorgsprogrammet på gymnasiet som är alternativet. Om du gått ut gymnasiet (även om det är utan gymnasieexamen) eller är över 20 år kan du gå Komvux/vuxenutbildning.