Sök utbildning 👉

Hur blir man fastighetsmäklare?

23 mar 2020
jag läser ekonomiprogrammet och jag undrar vilka kurser krävs för att komma in på fastighetsmäklare. kan man komma in utan examen men har godkänt i dom ämnen som behövs. vet nu dock att jag ej kommer klara engelska 6.

24 mar 2020

Ekonomiprogrammet är ett bra val om du vill bli fastighetsmäklare! För att bli fastighetsmäklare så  behövs det grundläggande behörighet, matematik 3b/3c och samhällskunskap 1b/1a1+1a2. Så det är dessa kurser du bör läsa i gymnasiet. I grundläggande behörighet ingår att man har en gymnasieexamen och godkänt i engelska 6 så du behöver alltså bli godkänd i den kursen. Prata med din lärare i engelska om vad du kan göra för att höja dig innan du går ut gymnasiet.