👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Hur gör jag om det är fel i mitt gymnasiebetyg?

17 mar 2020
Hej, jag gick ur skolan 2008 och har inte direkt kollat på mitt avgångs betyg något närmare förens nu när jag behöver det för att byta jobb. Men jag har "samlat betygsdokument" och har totalt 2250 poäng inga sträck. Hur kan det komma sig när jag har rätt antal poäng men ändå får samlat betygs dokument. Har även allt annat man behöver för att kunnat " ta studenten" och ha ett fullständigt dokument.

18 mar 2020

Du kan börja med att dubbelkolla att du uppfyller kraven för gymnasieexamen här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/yrkesexamen-hogskoleforberedande-examen-2335. Om du gör det så måste du höra av dig till din gamla skola och kolla vad det är som blivit fel i ditt betyg så att skolan kan rätta till det.