Sök utbildning 👉

Vra kan man läsa svenska när man bor utomlands?

09 mar 2020
Hej!
Vi bor i USA och min snart 15-åriga dotter har precis börjat i high-school här (9th grade). Vi kommer med sannolikhet stanna i USA i drygt tre år till så vår dotter kan ta high-school examen. Vi skulle nu vilja att hon läste gymnasiesvenska på distans. Hon har inte heller något grundskolebetyg, då hon hoppade från 8:e klass i Sverige till 9:e i USA.
Var och hur kan hon läsa gymnasiesvenska på distans? Är det något problem att hon hoppar över halva åttan och nians svenska. Måste hon läsa in även det först?

10 mar 2020

Ni ska kontakta Hermods Distansgymnasium där man kan läsa svenska på distans om man är svensk och boende utomlands. De kan hjälpa er att reda ut var hon måste börja med svenskan.