Sök utbildning 👉

Kommer jag in på Naturvetenskapsprogrammet?

01 mar 2020
Hej!
Jag går i sjuan och har alltid velat bli läkare. I nian är det inte svårt för mig att få b i alla ämnen förutom idrott (D). Men låt oss låtsas nu att jag går i nian vill gå i naturlinje, kommer det att gå eller behöver jag höja mina betyg till A? Kan jag alltså gå i naturlinjen med de betygen eller behöver jag höja de.
MVH
Areej

02 mar 2020

Hej Areej,

När det gäller hur många poäng du behöver för att komma in på Naturvetenskapsprogrammet beror det på vilken skola du vill gå på och det varierar också från år till år. För att få en rätt siffra så ska du kolla upp antagningsstatistiken på den skola du vill söka. Det kan du göra här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagningspoang-7542.