Sök utbildning 👉

Hur får jag en gymnasieexamen?

15 feb 2020
Hej!
Så jag läste ett år på en vanlig teknikutbildning på gymnasiet innan jag bytte till ett naturprogram på ett annat gymnasium.

Jag hade ett tufft 2:a och 3:e år på Naturgymnasiet så jag lyckades inte få ihop 2250 poäng.

Jag bör ju har avklarat minst en kurs på teknikprogrammet, vad hände med de poängen? Försvinner de eller kan jag på något sett räkna med dem om jag lyckas få ut dem?

/Mvh.
Oscar

21 feb 2020

Hej Oscar,

När du bytte skola borde rektorn ha gjort en bedömning på vilka kurser du kunde tillgodoräkna dig och ta med i det nya programmet. Kurserna kan också finnas med på betyget som utökade kurser om de inte ingår i programmet. Kolla med din gamla skola om du har några frågor om ditt betyg och kontakta Komvux om du vill ha hjälp att göra en studieplan för att få en gymnasieexamen.