Sök utbildning 👉

Kan jag plugga något militärt- eller polisinriktat i Kina eller Korea?

09 feb 2020
Hej, jag går andra året på Naturvetenskapsprogrammet och jag vill väldigt gärna gå värnplikten och sedan vidareutbilda mig till officer. Jag har alltid önskat om att få studera i Kina eller Korea, och tyvärr har inte ett utbytesår varit ett förslag. Finns det möjlighet för mig att plugga något militärt- eller polisinriktat i Kina eller Korea som svensk? Vem ska jag be om hjälp med detta i sådana fall? Tack på hörhand.

15 feb 2020

Vad roligt att du vill bli officer! Du kan ju alltid kolla med Försvarshögskolan om deras möjligheter till utbyten och framtid jobbmöjligheter i dessa länder. Om du vill bli officer är troligen din bästa chans att bli det i Sverige. Det är möjligt att du kan läsa ytterligare någon utbildning i Kina eller Korea om du vill ordna det på egen hand. Sök då på de universitet som finns i dessa länder och läs på om utbildningarna.

Vänligen/ Petra,SYV