👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vilket gymnasieprogram ska jag gå för att bli kiropraktor?

08 feb 2020
Hej!
Jag jag ska välja gymnasium i år och jag planerar att plugga vidare till kiropraktor efter det. Min fråga är vilket program som är bäst att plugga då?

15 feb 2020

För att kunna söka till kiropraktorprogrammet på Skandinaviska Kriropraktorhögskolan behöver du ha grundläggande behörighet samt särskild behörighet som är kurserna: Fysik 1, Kemi 1, Bilogi 1 (eller Naturkunskap 2) och Matte 1 och 2.

Väljer du Naturvetenskapsprogrammet (oavsett inriktning) blir du behörig till kiropraktorutbildningen direkt. Men vill du välja något annat så kan du kolla med skolan du vill söka till om du kan få behörigheten genom det individuella valet.

Vänligen/ Petra,SYV