Ska jag välja kurser i gymnasieansökan?

04 feb 2020
Har tänkt söka till internationella hotell o restaurangskolan, linje restaurang och livsmedelelsprogrammet inriktning kök och servering. Vill ha högskolebehörighet så förstår att jag måste läsa extra svenska och engelska. Det som jag nu inte förstår är varför jag redan i ansökan kan ange 2 olika extraval i form av språk och individuellt val. Är det valen jag gör redan nu för att läsa in högskolebehörighet eller är det utökade kurser. Ser inte någon annan skola som har det upplägg så blir förvirrad över vad som gäller.

13 feb 2020

Du bör fråga själva skolan om detta men det är ganska vanligt att man kan göra sitt språkval redan i ansökan. I det individuella valet ska du välja kurserna som ger dig behörighet till högskolan.