Vilka kurser kan jag välja i individuellt val på gymnasiet?

25 jan 2020
I framtiden vill jag jobba som civilingenjör i bioteknik, jag tänker gå linjen teknikvetenskap i klaras teoretiska gymnasium, men de har fördjupning i bild och design. Min fråga är om jag kan välja naturvetenskapliga ämnen som individuella val trots att jag ska gå linjen teknik?
Jag vill få mer kunskap om biologi, de har Individuellt val i naturkunskap2 och kan jag då välja denna när jag börjar gymnasiet utan att ha linjen natur?

09 feb 2020

Vilka val du kan göra i det individuella valet beror på vilka kurser som din skola kan erbjuda. Om de kan erbjuda naturkunskap 2 så kan du välja den kursen oavsett vilket program du går. Det är en vanlig kurs som många skolor erbjuder me kolla för säkerhets skull med skolan du vill gå.