Sök utbildning 👉

Hur blir man IT-Säkerhetstekniker?

09 jan 2020
Jag går i El- och energiprogrammet , jag vill bli en IT-Säkerhetstekniker.

Jag undrar om jag ska välja yrkesförberedande eller högskoleförberedande riktning?

28 jan 2020

Vad roligt att du vill bli IT-Säkerhetstekniker! Det kan man utbilda sig till på Yrkeshögskola och det finns många utbildningar att välja. Det är bäst att du tittar på vilka utbildningar du skulle vilje gå och läser på om deras behörighetskrav (du kan göra det på Studentum.se). Men ett exempel är Nackademin som kräver Grundläggande behörighet samt lägst godkänt betyg i:

• Matematik 2
  • Engelska 6
  • Dator och nätverksteknik 1

Så det är bäst om du kan välja till de kurser som krävs för grundläggande behörighet och även de andra kurserna om det är möjligt på din skola. Prata med din skola om det.

Vänligen/ Petra,SYV