Vad krävs för att jobba i Turkiet?

05 jan 2020
Hej, jag e 14 år och mitt dröm e att studera o jobba i Turkiet. Va behöver jag jobba me för att göra det?
Hur mycket behöver man studera o behöver jag studera mkt mer än andra eller inte?

24 jan 2020

Vad roligt att du vill bo i Turkiet! Det finns inget speciellt yrke eller utbildning som du måste ha för det rent allmänt. Du måste alltså försöka fundera på vad du är intresserad av att jobba med utöver att det ska vara i Turkiet. Sedan får du kolla upp hur reglerna för detta yrke ser ut i Turkiet. Till exempel måste du kolla upp vilken utbildning som krävs och om det finns några andra krav. För en del yrken i Turkiet kan kravet vara att man är turkisk medborgare och då måste du kolla upp hur möjligheterna och processen dit ser ut för dig. Alla utbildningar och yrken kräver olika saker så jag inte svara på om du måste plugga mer än andra eller inte.