Sök utbildning 👉

Var finns internatskolor?

28 dec 2019
Hej!
jag hade en tanke om att börja i internat skola nästa år när jag börjar gymnasiet, min möjlighet finns bara runt Jönköping. jag har en stor intresse för NA ämnena är väldigt intressant.
Att börja i en internat kan öppna för mig andra fönster att kunna lära känna nya folk och konserterar mig på mina studier. Jag bor i Kronobergs län just nu.
så min fråga er vad har Jönköpings län för erbjudande när det gäller internatskolor?

21 jan 2020

Vad roligt att du vill gå på en internatskola! Det finns inte så många skolor i Sverige som har internat. Dessa är skolorna som dyker upp i vår databas när man söker på internatskolor: https://www.gymnasium.se/sok/internat. Du kan se om du hittar något som passar dig där.

Lycka till!/ Petra,SYV