Kan man läsa enstaka kurser på gymnasiet?

11 dec 2019
Hej
Jag har en son som är utbränd och som inte tar sig till skolan. Han började natur på åk 1.
Undrar om man kan läsa enstaka kurser på distans? Tex matte och/eller sv och Eng.
Det enda jag hittat är Korrespondensgymnasiet, har sökt dem flera dagar men ej fått tag på syv.
Verkar som de bara har linjer.
Kan ni hjälpa mig med tips?
Tack!

12 dec 2019

Det finns tyvärr ingen annan skola än Korrespondensgymnasiet och det går inte att bara läsa enstaka kurser. Om man är utbränd så bör man vara sjukskriven och då kan man inte studera eller jobba, utan man får fokusera på hälsan istället. Men om han inte är sjukskriven på heltid bör han diskutera med sin nuvarande gymnasieskola om hur de kan anpassa han skolgång till hans situation.