👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad ska jag göra för att få mina betyg?

09 dec 2019
Hej, jag gick teknik förra året innan jag hoppade av efter jul. Nu går jag samma program på en annan skola och har då redan läst vissa kurser (matte 1c, historia 1a1) som jag har fått godkänt i. Men när jag kollade på antagning.se så fanns inte mina betyg där, vi har nu kontaktat min gamla gymnasieskola och bett om att få dem men det blir ingenting av det. Dem säger att dem inte kan göra så mycket nu när jag har avslutat mina studier hos dem. Jag fick inte heller mina betyg i pappersformat när jag hoppade av. Vad ska jag göra för att få mina betyg?

Mvh Natalie

10 dec 2019

Hej Natalie,

Dina betyg finns inte på Antagning.se förrän du har gått ut gymnasiet och gjort en anmälan till högskolan där. Dina betyg ska finnas på din nya gymnasieskola om du hoppade in mitt i en termin. Om du började om från åk 1 igen så går du om alla kurser och dina gamla betyg finns då inte kvar.