👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad gör jag om jag missar matteprovet?

03 dec 2019
Hej, jag har pratat med min lärare angående kursprov i matematik 1c. Jag kommer inte vara närvarande under kursprovet och därmed få F i matematik 1c! Vad är det jag ska göra. Kan/Måste jag ta om kursen i komvux? Kan jag läsa matematik 1c under tvåan? Kan jag göra ett sorts prov i slutet av gymnasiet för att få ett godkänt betyg? Måste jag göra just detta kursprovet för att någonsin få godkänt betyg? Snälla hjälp jag dör här!!

04 dec 2019

Du måste prata vidare med din lärare om det här. Det är bara din skola som kan hjälpa dig hitta en lösning. Det kan kanske finnas möjlighet att göra provet vid ett senare tillfälle. Bara du diskuterar detta med din skola så tror jag inte att det blir några problem att lösa det.