Kan jag byta ut kurser från mitt gymnasieprogram?

30 nov 2019

Jag har sedan augusti år 2017 gått linjen Informations- och medieteknik.
Igår var vi på Saco studentmässa i Älvsjö, och besöket där fick mig att tänka till om vad jag vill bli.
Tanken från början var att jag skulle bli civilingenjör, men under årens lopp har jag blivit mer och mer intresserad av mjukvara och webbutveckling..

På mitt program går jag just nu en massa kurser som jag alltså inte kommer behöva och väldigt många av de har gått snett..

Min fråga är, kan jag byta ut ett par kurser mot de som finns i "grannprogrammet" dator- och kommunikationsteknik?

Eller är det helt kört nu när jag bara har ett halvår kvar?

02 dec 2019

Vad roligt att du du hittat ett nytt intresse! Du kan tyvärr inte byta ut kurser från ditt gymnasieprogram. Man kan välja kurser inom sitt individuella val (200 poäng) så om du inte haft det än kan du kanske lägga till något du är intresserad av där. Men annars finns inget sätt att välja och byta ut kurser som inte ingår i programmet.