👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Kan jag byta gymnasieprogram?

25 nov 2019
jag går i samhällsvetenskapliga ettanoch det är innan jul. jag skulle då vilja byta till el och energi men vill verkligen inte behöva gå om. spelar ingen roll om det är i uppsala jag får gå då heller men vill då inte gå om. behöver råd om vad jag kan göra då min studievägledare säger att jag inte har en chans till att börja på el och energi här om jag inte går om ett år.
snälla hjälp.
mvh// amanda

26 nov 2019

Hej Amanda,

Du kan alltid kontakta de skolor du är intresserad av att gå och fråga dem om det finns möjlighet att byta till deras El-och energiprogram. Det kan ju vara så att det är möjligt där. Är det inte det så har du inget annat alternativ än att gå om.