Kan jag komma in på Läkarprogrammet efter Komvux?

11 nov 2019
Hej Heter Andre fyller snart 21 år ska läsa Komvux snart. Tänkt söka in på läkarprogrammet därefter,
visst är det sten hård konkurrens. Har jag lika bra chanser på att komma in på läkarprogrammet även om jag gått komvux? Har endast läst matte 1a måste gallra ner till 4 måste jag då läsa matte 1b,1c, sedan 2a och hela vägen ner till Mattematik 4?

Andre.

12 nov 2019

Hej Andre,

Vad roligt att du har en plan för dina studier! Du har samma chanser som alla andra även fast du läser på Komvux. Har du läst hela gymnasiet på Komvux söker du i betygsgrupp 1 och har du bara kompletterat på Komvux söker du i betygsgrupp 2. För att öka dina chanser att komma in kan du också skriva högskoleprovet.